Jak schudnąć z brzucha – płaski brzuch.

Podobnie kobiety i mężczyźni chcieliby mieć doskonały brzuch, który sprawia, że chętniej pokazujemy się na plaży, możemy włożyć dowolne ubranie i czujemy się dobrze ze swoim ciałem. Niestety otyłość brzuszna dotyka coraz większej ilości Polaków. Skąd bierze się tego rodzaju otyłość? Głównie wynika ona z trybu naszego życia – siedzącego trybu. Człowiek stworzony jest do aktywności, pokonywania każdego dnia kilku kilometrów pieszo, natomiast dla własnej wygody i z lenistwa ograniczamy naszą aktywność praktycznie do zera podjeżdżając samochodem do kiosku po gazetę i tak dalej.

Jeśli chcemy zgubić tłuszcz z okolic brzucha musimy przede wszystkim zadbać o zwiększenie poziomu aktywności. Należy poważnie pomyśleć o aktywności 3-4 razy w tygodniu. Nie musimy od razy zapisywać się na siłownię czy biegać w maratonie, ale możemy zacząć od spacerów lub jazdy na rowerze. Żeby poprawić rezultaty i szybciej osiągnąć płaski brzuch warto połączyć ćwiczenia fizyczne z odpowiednim odżywianiem.

Jakie ćwiczenia zastosować? Okazuje się, że najbardziej popularne „brzuszki” nie są w stanie wybawić nas z otyłości brzusznej. Oczywiście takie ćwiczenia jak nożyce, rowerek, brzuszki mogą poprawić zarys sylwetki, ale musimy dołączyć do tego trening aerobowy, który jest podstawą! Przez ćwiczenia aerobowe – bieganie, rower, basen zwiększamy aktywność mięśni, poprawiamy wytrzymałość sercowo-naczyniową, zwiększamy kondycję i budujemy mięśnie, dzięki którym łatwiej utrzymać nad odpowiedni ciężar ciała.

Warto pamiętać o tym, że spalanie tłuszczu podczas ćwiczeń aerobowych zaczyna się dopiero po 20 minutach treningu. Warto przed treningiem pomyśleć o rozgrzewce, a po jego wykonaniu zadbać o rozciągnięcie mięśni, wtedy osiągniemy najlepsze efekty.

Żeby schudnąć z brzucha warto stosować każdą aktywność – taniec, spacery, marsz, jazdę na rowerze, jogę, pływanie, tenis – cokolwiek! Jeśli mamy problemy ze stawami szczególnie polecane jest pływanie, które pomaga spalać tłuszcz nie obciążając stawów.

Ważne jest również to jak ćwiczymy, nie wystarczy 10 minut ćwiczeń z najwyższym zaangażowaniem, tłuszcz znacznie lepiej spalamy przy umiarkowanym wysiłku, ale przed dłuższy czas i systematycznie.

Warto również pamiętać, że otyłość brzuszna to nie tylko nieestetyczny wygląd, ale również problem ze zdrowiem – zagrożenie wystąpieniem cukrzycy typu drugiego oraz chorób sercowo-naczyniowych.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *