Dukan – dieta dukana

Chyba każdy słyszał o diecie doktora Dukana, która nie tylko przynosi utratę wagi, ale też wzbudza wokół siebie mnóstwo kontrowersji. Sam fakt, że Pierre Dukan stracił swoje uprawnienia lekarskie, ponieważ uznano, że jego działalność jest nieetyczna – stosował działania biznesowe a nie lecznicze może świadczyć o problemach, które mogą wynikać ze stosowania diety Dukana. Przyjrzyjmy się bliżej zasadom powyższej diety odchudzającej.

Fazy diety Dukana

Faza 1 – faza ataku, trwa od 2 do 7 dni w ciągu których spożywamy tylko i wyłącznie produkty bogate w białko zwierzęce. Ogólnie musimy jeść tak często, żeby nie czuć uczucia głodu. Jeśli uczucie głodu wystąpi jest duża szansa na to, że w momencie „osłabienia” skusimy się na produkt niedozwolony w tej fazie. Oprócz spożywania odpowiednich produktów należy pamiętać o picu przynajmniej 1,5 litra wody każdego dnia. Dania najlepiej gotować, grillować – przygotowywać bez dodatku tłuszczu, można korzystać z przypraw. Produkty jakie możemy jeść w tej fazie to: serki twarogowe, mleko, maślanki, ryby o niskiej zawartości tłuszczu – pstrą, sola, okoń, mintaj, dorsz, ryby morskie – halibyt, sardynki, makrela, tuńczyk, łosoś, krewetki, homary, mule, kurczak, kaczka, wątróbka wołowa, cielęcina, wołowina, konina, jajecznica.

Faza 2 – faza naprzemienna, która trwa aż do uzyskania założonego przez nas efektu. Stosujemy naprzemiennie dietę z fazy 1, czyli wyłącznie białko z dietą, w której do białka dodajemy surowe bądź gotowane warzywa z listy. Możemy przez kilka dni jeść tylko białko, a kilka następnych jeść białko i warzywa lub zmieniać sobie co jeden dzień jadłospis. Lista warzyw, które możemy spożywać: marchew, buraki, pomidory, boćwinka, rzodkiew, ogórki, cukinia, ogórki, papryka, bakłażan, koper, seler, sałata, cykoria, grzyby, kapusta, fasolka szparagowa zielona, por, szpinak.

Faza 3 – faza utrwalenia, po osiągnięciu wymarzonej wagi przechodzimy do etapu, w którym utrwalamy uzyskane efekty – przeciwdziałanie efektowi jojo. Ile powinna trwać 3 faza? Wszystko zależy od tego ile kilogramów zrzucimy, jeden kilogram mniej to 10 dni trwania fazy, czyli jeśli zrzuciliśmy 15 kg musimy pozostać w tej fazie przez 150 dni. Na czym polega faza utrwalenia? W tym momencie nie musimy już stosować diety naprzemiennej, a każdego dnia możemy jeść produkty białkowe z dodatkiem warzyw, a po za tym dodajemy do naszego jadłospisu takie produkty jak: makaron lub ryż – maksymalnie 2 razy w tygodniu, żółty ser – 2 plastry na dzień, jedna porcja owoców dziennie – jedynie owoce z niską zawartością cukru, pełnoziarnisty chleb – 2 kromki dziennie. Jeśli tęsknimy za tradycyjnymi posiłkami, mamy ochotę na lody, deser, obiad w restauracji, możemy 2 razy w tygodniu pozwolić sobie na coś takiego.

Faza 4 – faza stabilizacji, której zadaniem jest utrzymanie uzyskanej wagi ciała. Jest to ostatnia faza, którą musimy stosować ciągle. Faza nie ma już tylu ograniczeń co poprzednie etapy. Najważniejsze rzeczy to unikanie słodyczy, napojów słodzonych i ogólny rozsądek w spożywaniu różnego rodzaju potraw. Faza zakłada dostarczanie dużej ilości błonnika, przykładowo w formie otrąb pszennych, błonnik eliminuje uczucie głodu i wspomaga utrzymanie dobrej sylwetki. Najważniejsza sprawa w tej fazie to jeden dzień w tygodniu, w którym musimy trzymać się rozpiski z fazy 1 – ataku – spożywać jedynie produkty białkowe.

 Dieta dukana opinie, skutki uboczne, możliwe problemy

Jak się okazuje przebieg diety nie wygląda tak kolorowo jak opisuje doktor Dukan. Bardzo często pojawiają się bóle głowy, niedożywienie mózgu, niewydolność nerek, zaparcia, przyspieszone starzenie, bardzo często osoby stosujące ten rodzaj diety trafiają do szpitala. Organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje wielu składników odżywczych, których po prostu nie ma w tej diecie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *