Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska czy kopenhadzka należy do najbardziej rygorystycznych diet. Można ją znaleźć również pod nazwami: dieta Duńska, Szwedzka, 13-dniowa lub Mayo. Jest stosowa przez osoby, które chcą szybko zrzucić zbędne kilogramy. Twórcy mówią, że można zrzucić od 7 do 20 kilogramów podczas 13 dni. Czy takie rygorystyczne żywienie zapewnia dobre efekty, czy nasze zdrowie nie cierpi na takiej diecie?

Dieta kopenhaska przeciwwskazania

W związku z tym, że dieta kopenhaska to dieta nisko-tłuszczowa oraz nisko-węglowodanowa nie każdy może ją stosować. Przed rozpoczęciem takiej diety warto wybrać się do lekarza, który określi czy jesteśmy zdrowi i nie ma żadnych przeciwwskazań do rozpoczęcia takiej diety. Ogólnie kopenhaska nie jest zalecana dla sportowców, osób aktywnych fizycznie, podczas problemów z ciśnieniem, nerkami lub żołądkiem.

Dieta kopenhaska zasady

Dieta kopenhaska polega na ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zasad, które nie mogą być łamane, tylko wtedy można osiągnąć odpowiednie efekty.

  • Należy przestrzegać godzin posiłków.
    1. Śniadanie – w godzinach od 8 do 9
    2. Lunch – w godzinach od 12 do 14
    3. Obiad – od godziny 16 do 18
  • Zastosowanie odpowiednich dań/produktów
    1. Dzień 1 oraz 8
      • Śniadanie – czarna kawa z łyżeczką cukru
      • Lunch – szklanka szpinaku lub brokułów, 1-2 jajka na twardo
      • Obiad – befsztyk wołowy oraz sałatka wegetariańska
    2. Dzień 2 oraz 9
      • Śniadanie – czarna kawa z łyżeczką cukru
      • Lunch – befsztyk wołowy oraz sałatka wegetariańska, owoc z niską zawartością cukru
      • Obiad –jogurt naturalny, plaster chudej szynki
    3. Dzień 3 oraz 10
      • Śniadanie – czarna kawa z łyżeczką cukru
      • Lunch – szklanka szpinaku lub brokułów, owoc z niską zawartością cukru
      • Obiad – 2 jajka na twardo, plaster chudej szynki, liście sałaty
    4. Dzień 4 oraz 11
      • Śniadanie – marchewka
      • Lunch – 2 jajka na twardo, marchewka, 150g białego twarogu
      • Obiad – jogurt naturalny, sałatka z owoców
    5. Dzień 5 oraz 12
      • Śniadanie – czarna kawa z łyżeczką cukru
      • Lunch – chuda ryba gotowana
      • Obiad – kubek szpinaku lub brokułów, befsztyk wołowy
    6. Dzień 6 oraz 13
      • Śniadanie – czarna kawa z łyżeczką cukru
      • Lunch – mała porcja kurczaka, liście sałaty
      • Obiad – jogurt naturalny, 2 jajka na twardo
    7. Dzień 7
      • Śniadanie – czarna kawa z łyżeczką cukru
      • Lunch – chude mięso gotowane
      • Obiad – bez posiłku.

Dieta kopenhaska efekty

Głównym zadaniem diety 13-dniowej jest redukcja wagi, oczyszczenie organizmu, przyspieszenie metabolizmu i redukcja pomarańczowej skórki – cellulitisu.

Dieta kopenhaska skutki uboczne

W związku z tym, że dieta jest bardzo rygorystyczna, nasz organizm otrzymuje znacznie mniej składników odżywczych niż potrzebuje do normalnego funkcjonowania. Brak składników odżywczych może prowadzić do:

  1. Zawrotów głowy
  2. Osłabienie organizmu
  3. Utrata przytomności

Nie wskazane jest przedłużanie diety o kolejne dni, co może prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Kolejna sprawa to utrzymanie uzyskanych efektów. Jeśli wygłodzimy nasz organizm w ciągu tych 13 dni i wrócimy do wcześniejszych nawyków żywieniowych uzyskamy efekt jojo i przytyjemy więcej niż straciliśmy na diecie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *