Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda pomagają wyrzeźbić figurę. Jeśli się będzie przestrzegać zdrowej diety, pić dużo wody i wykonywać owe ćwiczenia to po pewnym czasie zauważymy pierwsze rezultaty zmian. Uda należą do tych części ciała, z którymi mamy zawsze problem, oraz nie jesteśmy z nich zadowolone. Nie tylko odkłada się w nich zbędny tłuszcz, ale i tworzy cellulit oraz rozstępy, co negatywnie wpływa na ich wygląd.

Wszystko może zmienić regularne uprawianie sportu. Pływanie, bieganie, wspinaczka ściankowa, jazda na rowerze – wszystkie te rodzaje aktywności to rewelacyjne ćwiczenia na szczupłe uda – dzięki nim będą smukłe i jędrne. Zanim przystąpimy do wykonywania zestawu ćwiczeń na szczupłe uda, zróbmy króciutką rozgrzewkę. Przez 5 minut maszerujmy w miejscu lub poskaczmy na skakance. Przeplatanie ćwiczeń krótkimi wstawkami kardio (jak skakanie przez skakankę przez 2-3 minuty) zwiększa ilość spalanych podczas treningu kalorii.

Doskonałym ćwiczeniem na uda to przysiady plie. Są dobrze znanym, doskonałym ćwiczeniem na szczupłe uda. Stańmy ze złączonymi piętami, kierując czubki palców na zewnątrz. Dłonie oprzyjmy na biodrach. Odstawmy lewą nogę w bok i ugnijmy kolana w jednej linii nad kostkami. Brzuch powinien być wciągnięty, kość ogonowa skierowana do dołu. Wytrzymajmy 2-3 sekundy, następnie unieśmy biodra, prostując nogi w kolanach. Następnie znów napnijmy brzuch i ugnijmy kolana, jak poprzednio. Wykonajmy 15 powtórzeń.

Kolejnym ćwiczeniem są wypady szermiercze. Stojąc ze złączonymi stopami, połóżmy dłonie na biodrach. Następnie zróbmy wykrok prawą nogą do przodu, uginając kolana (lewe kolano nie powinno jednak dotknąć podłogi). Odpychając prawą nogę od podłoża, wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj to samo lewą nogą i zrób po 10 powtórzeń na obie strony.

Następnym ćwiczeniem jest tak zwany most. Połóżmy się na plecach, prawą piętę oprzyj na podwyższeniu (np. ławeczce, niskim krześle). Kolana powinny być zgięte. Napinając pośladki, unieśmy biodra i wyprostujmy lewą nogę pionowo do góry. Wróćmy po pozycji wyjściowej. Wykonaj po 12 powtórzeń na obie strony.

Kolejnym ćwiczeniem na uda jest schodek. Ćwiczenie to polega na tym, aby stanąć przed stopniem o wysokości 30-40 cm. Połóżmy na nim prawą stopę. Napinając udo, unieśmy się tak, aby lewa stopa znajdowała się na wysokości stopnia (nie powinnaś jednak jej opierać). Następnie opuść lewą stopę z powrotem na podłoże. Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą stronę.

Innym jeszcze ćwiczeniem na uda są nożyce. Nożyce są doskonałym ćwiczeniem na jedną z trudniejszych do wymodelowania partii ciała, czyli wewnętrzną stronę ud. Połóż się wygodnie na plecach i wykonuj nożyce. Zrób po 15 nożyc. Ćwiczenia na szczupłe uda wykonujmy co drugi dzień. Możliwe, że po pierwszym treningu będziemy mieć zakwasy, jednak gdy mięśnie przyzwyczają się do takiego wysiłku, dolegliwości ustąpią. Ćwiczenia na uda wykonujmy w 2 seriach. Między każdą z nich możemy zrobić sobie minutę odpoczynku. Pamiętajmy, że wykonując ćwiczenia na szczupłe uda, pracujemy również nad wyglądem pośladków.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *