Ćwiczenia na brzuch

Wydawać by się mogło, że mięśnie brzucha czy też płaski brzuch możemy osiągnąć przez wiele serii dobrze nam znanych brzuszków. Okazuje się jednak, że nie osiągniemy praktycznie nic bez ćwiczeń aerobowych – bieganie, rower, basen, skakanka, nordic walking etc. Jak rozplanować trening? Tłuszcz spalamy po około 20 minutach treningu, dlatego warto odpowiednio rozłożyć siły, biegać niewielkim tempem, ale długo. Przed bieganiem wykonujemy rozgrzewkę, a po bieganiu rozciągamy mięśnie. Optymalnie będzie zastosować 40 minut treningu aerobowego 3-4 razy w tygodniu.

Czy trening aerobowy wystarczy?

Oczywiście należy dodać do treningu aerobowego odpowiednie ćwiczenia rozwijające mięśnie brzucha. Warto wykonywać różne ćwiczenia na zmianę, wtedy osiągniemy najlepsze efekty.

Przykłady ćwiczeń na mięśnie brzucha proste:

  • brzuszki z rękami wyprostowanymi – nie splatamy rąk za głową, a zostawiamy je proste,
  • wypychanie nóg ku górze w leżeniu na plecach (nogi mają być wyprostowane podczas podnoszenia)
  • unoszenie zgiętych nóg w zwisie, nogi przyciągamy do klatki piersiowej – zwis na drążku
  • rowerek w leżeniu na plecach.

Przykłady ćwiczeń na mięśnie brzucha skośne:

  • ćwiczenie ezometryczne, w którym popieramy się jak do robienia pompek, ale na łokciach, przedramiona dotykają podłoża, staramy się przez kilkadziesiąt sekund utrzymać prostą pozycję od nóg po plecy
  • wypychanie nóg ku górze w leżeniu na plecach – ćwiczenia działa również na mięśnie proste brzucha
  • przenoszenie nóg za głowę przy leżeniu na plecach – odwrócone brzuszki
  • rowerek w leżeniu na plecach – ćwiczenia działa również na mięśnie proste brzucha
  • podciąganie ugiętych nóg do klatki piersiowej

Inne ćwiczenia na mięśnie brzucha i płaski brzuch to 6 weidera, abs czy pilaste, napiszemy o nich w kolejnych artykułach.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *