Aktywność na jesienne dni!

Jeśli chodzi o korzystanie z aktywności na świeżym powietrzu to przede wszystkim kojarzy się nam to z okresem lata, gdy na podwórku świeci słońce i aż chce się wyjść! W tym momencie z chęcią korzystamy z pływania, biegania czy wycieczek rowerowych. Jesień to oczywiście spadek temperatury i częste opady deszczu, ale czy warto rezygnować z aktywności w tym czasie?

Aktywność zwiększa naszą odporność!

Nie należy rezygnować z aktywności ani jesienią, ani w żadnej innej porze roku. Ćwiczenia fizyczne nie tylko sprawiają, że jesteśmy bardziej sprawni, ale również wzmacniają odporność naszego organizmu, która w okresie jesieni powinna być jak najwyższa. Wiadomo, że w tym czasie nie mamy ochoty na wychodzenie z domu, ale dzięki systematyczności zapewnimy sobie wiele profitów.

Jaki sport na jesień?

Jesienią mamy do dyspozycji przepiękne widoki w naszych parkach, lasach czy na polach. Spacer to doskonałe rozwiązanie na miłe spędzenie popołudnia z rodziną, zrelaksowanie się po ciężkim dniu pracy, a także doskonałe dotlenienie dla naszego mózgu. Spacer to również doskonałe rozwiązanie dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z aktywnością i nie chcą przemęczyć swoich mięśni i stawów.

Kolejna propozycja to nordic walking, który angażuje znacznie więcej partii mięśniowych niż zwykły spacer. Nie jest to oczywiście drogi sport, bo potrzebujemy do niego jedynie kijki i odpowiedni ubiór. Chyba każdy zauważył, że ten rodzaj sportu, jest w naszym kraju coraz bardziej popularny, nie tylko u starszych osób – każdy może uprawiać nordic walking bez względu na porę roku.

Rower to kolejna propozycja dla osób, które chcą pozostać aktywne w jesienne, ponure dni. Możemy korzystać z roweru, jako środka do różnego rodzaju wypadów z rodziną, zwiedzania najbliższej okolicy czy nawet środka transportu do pracy. Dojeżdżając do pracy rowerem nie tylko unikamy stania w korkach, ale również dbamy o naszą kondycję i zdrowie.

Przechadzając się po parkach możemy zauważyć coraz więcej osób, które w mniejszych lub większych grupkach wykonują odpowiednie ćwiczenia. Nie tylko dbamy o stan organizmu, ale również korzystamy ze świeżego powietrza i kontaktu z ludźmi, warto zapisać się na zorganizowane zajęcia ruchowe – w grupie będziemy mieli większą motywację do codziennego wysiłku.

Jak widać jesień nie musi powodować u nas depresji i deficytu aktywności na świeżym powietrzu. Oprócz wyżej wymienionych pomysłów na aktywność warto w końcu wybrać się na basen, siłownie, kort tenisowy czy nawet kręgle w gronie znajomych. Pamiętajmy o tym, że przez siedzącą pracę mamy ogromne deficyty ruchu, które należy ograniczać w ciągu całego roku, również jesienią.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *